Klädmärket Odd Molly öppnar en unik pop up på Sundstorget i Helsingborg. Butiken är den andra i Sverige och den kommer ha hela deras nya kollektion. De slår upp dörrarna på fredag den 13 oktober.
Odd Mollys pop up på Sundstorget är en butik med kreativ miljö där hela deras nya kollektion kan visas upp på ett inspirerande sätt. Pop up-enheten kommer ha öppet från den 13 oktober 2023 till 31 januari 2024. Marie Olsson Nylander, Creative Director på Odd Molly, ser fram emot att få visa upp sitt utbud för helsingborgarna.
– Vi vill visa Helsingborg det oförutsägbara och personliga. We are perfect ’cause we are not, säger Marie Olsson Nylander.
Lokalen som Odd Molly öppnar i ägs av fastighetsbolaget Jefast, som ser pop up-butiken som en ideal lösning medan de letar efter en långsiktig aktör till lokalen.
– Vi är väldigt glada att få samarbeta med ett så starkt varumärke som Odd Molly på ett av Helsingborgs bästa läge. Långsiktigt ser vi stora möjligheter att med övriga aktörer fortsätta utveckla Sundstorget och göra det ännu mer attraktivt. En aktör som Odd Molly är en perfekt trafikdrivare och det känns extra kul att de valt att etablera sig i stadskärnan, säger Cassandra Jertshagen, VD på Jefast.
Martin Klinteberg, etableringsansvarig på HBG City, ser positivt på att Odd Molly har valt att satsa på en pop up-butik i just Helsingborg.
– Varumärket Odd Molly har under 2000-talet etsat sig fast i många kunders minne och när nu Marie Olsson Nylander, som är starkt förknippad med regionen, släpper sin första kollektion så är det extremt kul att valet föll på en etablering i stadskärnan. Fastighetsägaren Jefast är en offensiv kraft i city och det är jättekul att de har tagit tillvara på denna möjlighet i samband med deras arbete i området kring Sundstorget. Det är nog många, inte bara helsingborgare, som ser fram emot att få ta del av utbudet och kollektionen, säger Martin Klinteberg.