Helsingborgs lokala proffs hyllas i kampanj

I veckan startade HBG Citys kampanj Lokala Proffs som hyllar alla de fantastiska människor som verkar i stadskärnan. Samtidigt uppmanar kampanjen helsingborgare till att handla, äta och uppleva lokalt för att gynna verksamheterna i city.

Det är fjärde året i rad som HBG City gör kampanjen Lokala Proffs. Syftet med kampanjen är att lyfta alla de proffs som verkar i stadskärnan samtidigt som den visar det breda utbudet som city har att erbjuda.

– Vår stadskärna kryllar av lokala proffs som välkomnar helsingborgare och besökare med ett fantastiskt engagemang, stor kunskap och service i stjärnklass. De är väl värda att hyllas, säger Hanna Candell, VD på HBG City.

Bilderna i årets kampanj lyfter fyra områden i Helsingborg city: Gamla stan, Söder, Oceanhamnen och Kullagatan, där personer från olika yrkesgrupper frontar. Modellerna är personer som jobbar inom olika verksamheter i city, allt från restauranger, caféer och hotell till salonger, gym och kulturupplevelser. Ali Sandro Fahs, delägare av butiken Urban Modern på Kullagatan, är en av personerna som är med på affischerna.

– Det är jätteroligt att få vara en del av kampanjen! Lokala Proffs är en viktig kampanj som på ett kreativt sätt visar upp det breda utbudet och den stora variationen av verksamheter som finns i stadskärnan. Urban Modern, precis som många andra verksamheter i city, har haft en fantastisk sommar och med kampanjen hoppas vi ännu fler blir påminda om alla butiker, restauranger, salonger och andra aktörer som finns i city, säger Ali Sandro Fahs.

Årets kampanj består av bilder som är utformade som filmaffischer framtagna av helsingborgsbyrån ACME. Kampanjen kommer dels att synas i digitala kanaler men även som trycka affischer runt om i city.

– Det är viktigt för oss att lyfta alla de fantastiska människor som verkar i city. Kampanjen är ett sätt att uppmärksamma dem och den service och kunskap de besitter, samtidigt som den påminner helsingborgarna om vikten av att handla, äta och uppleva lokalt, säger Ebba Granbom, marknadskoordinator på HBG City.

Fler nyheter

Local is the new black
Local is the New Black!
Black Friday närmar sig och fredag 24 november kommer flera butiker i city ha morgonöppet. Handlar du...
En hand som håller i en mobil. På skärmen ser man ett guldigt kort där det står citypresentkort med svart text på. Ovanför texten ser man siluetten av en stadskärna utgjord av en svart linje. Ovanför siluetten är en svart logga med
HBG City lanserar digitalt citypresentkort!
Vårt nya digitala citypresentkort köper du enkelt online och får det sedan direkt i mobilen. Över 200...
julskyltning_glogg
Julskyltning
Den 3 december är det äntligen dags för julskyltning i Helsingborg city – årets absolut mysigaste...
Namnlös design (34)
Jul i city
Årets mysigaste tid är äntligen här! Doften av kryddiga pepparkakor, glögg, brända mandlar och saftiga...
CasaComo by Lisa Lenken
Livsstilskonceptet CasaComo by Lisa Lenken flyttar till city
Den lokala livsstilsbutiken CasaComo by Lisa Lenken flyttar från Spritan till Fågelsångsgatan 3 i Helsingborg...
Odd Molly
Odd Molly öppnar unik pop up-butik på Sundstorget
Klädmärket Odd Molly öppnar en unik pop up på Sundstorget i Helsingborg. Butiken är den andra i Sverige...
369996617_646744137611543_3170265169429067229_n
Kullagatan förvandlades till catwalk under shoppingkväll
Under torsdagen den 28 september var det shoppingkväll i Helsingborg city. Kullagatan förvandlades till...
Gents Go
Det nya frisörkonceptet Gents Go öppnar på Helsingborg C
Gents Go är ett nytt frisörkoncept baserat på digital drop-in för kunden på språng. Både kunder och frisörer...
Pelle P (2)
Klädkedjan Pelle P öppnar på Kullagatan i höst
I höst etablerar den svenska klädkedjan Pelle P sig på Kullagatan. Utbudet kommer bestå av ett noggrant...
Clas Ohlson
Claes Olsson öppnar butik på Kullagatan
Detaljhandelskedjan Clas Ohlson öppnar i Helsingborg city i juni. Butiken kommer att ha en yta på 1131...
Rulla till toppen