185 konferensgäster besökte tolv av Helsingborg citys krogar med middagskonceptet Dinner with friends

Tidigare års lyckade koncept ”Dinner with friends” gjorde comeback i samband med att Sveriges fritids- och kulturchefsförenings årskonferens som genomfördes i Helsingborg. Totalt kom 185 gäster för att äta middag på tolv olika restauranger i Helsingborg city under konferensens första kväll.

Dinner with friends hade premiär 2017 och har sedan dess genomförts flera gånger i olika konstellationer. Dinner with friends innebär att konferensmiddagen inte blir på konferensanläggningen utan fördelas ut på flera restauranger i stan, vilket ger mervärde både för stadens näringsliv och besökarna. I veckan var det åter igen dags för det lyckade konceptet i samband med att Sveriges fritids- och kulturchefsförenings årskonferens som arrangerades i Helsingborg mellan den 22-24 augusti. De 185 konferensgästerna bokades in på tolv olika krogar, och först samma dag fick deltagarna veta på vilken restaurang de skulle besöka och vilka bordsgrannar  de skulle få. På så sätt ger Dinner with friends deltagarna möjlighet att skapa nya bekantskaper och samtidigt njuta av kulinariska Helsingborg.

– Oftast hinner man inte uppleva mycket av själva staden under konferenser då man spenderar större delen av tiden i möte eller på hotell. Men med Dinner with friends får gästerna möjlighet att upptäcka stadskärnan samtidigt som vi visar upp vilken fin matstad Helsingborg är, medan de får umgås i en mindre grupp och knyta nya kontakter, säger Daniel Nilsson, Fritidschef i Helsingborg.

Deltagarna besökte följande av Helsingborg citys restauranger: AMA Nikkei Restaurant, At Mollberg, Brasseriet, L’enoteque, Madame Moustache, Marina Bar & Bistro, NABO Matbar, Olsons Skafferi, Paolo’s, Regio, Roy’s Mat & Bar och Yoko.

Fler nyheter

Local is the new black
Local is the New Black!
Black Friday närmar sig och fredag 24 november kommer flera butiker i city ha morgonöppet. Handlar du...
En hand som håller i en mobil. På skärmen ser man ett guldigt kort där det står citypresentkort med svart text på. Ovanför texten ser man siluetten av en stadskärna utgjord av en svart linje. Ovanför siluetten är en svart logga med
HBG City lanserar digitalt citypresentkort!
Vårt nya digitala citypresentkort köper du enkelt online och får det sedan direkt i mobilen. Över 200...
julskyltning_glogg
Julskyltning
Den 3 december är det äntligen dags för julskyltning i Helsingborg city – årets absolut mysigaste...
Namnlös design (34)
Jul i city
Årets mysigaste tid är äntligen här! Doften av kryddiga pepparkakor, glögg, brända mandlar och saftiga...
CasaComo by Lisa Lenken
Livsstilskonceptet CasaComo by Lisa Lenken flyttar till city
Den lokala livsstilsbutiken CasaComo by Lisa Lenken flyttar från Spritan till Fågelsångsgatan 3 i Helsingborg...
Odd Molly
Odd Molly öppnar unik pop up-butik på Sundstorget
Klädmärket Odd Molly öppnar en unik pop up på Sundstorget i Helsingborg. Butiken är den andra i Sverige...
369996617_646744137611543_3170265169429067229_n
Kullagatan förvandlades till catwalk under shoppingkväll
Under torsdagen den 28 september var det shoppingkväll i Helsingborg city. Kullagatan förvandlades till...
Lokala Proffs
Helsingborgs lokala proffs hyllas i kampanj
I veckan startade HBG Citys kampanj Lokala Proffs som hyllar alla de fantastiska människor som verkar...
Gents Go
Det nya frisörkonceptet Gents Go öppnar på Helsingborg C
Gents Go är ett nytt frisörkoncept baserat på digital drop-in för kunden på språng. Både kunder och frisörer...
Pelle P (2)
Klädkedjan Pelle P öppnar på Kullagatan i höst
I höst etablerar den svenska klädkedjan Pelle P sig på Kullagatan. Utbudet kommer bestå av ett noggrant...
Rulla till toppen